APLINKOS ANALIZĖS PARENGIMO TIKSLAI:
▣ Nustatyti makroekonominės aplinkos pokyčius, darančius įtaką rajonui/miestui;
▣ Identifikuoti regiono mikro- ir makro- ekonominius, socialinius veiksnius, į kuriuos būtina atsižvelgti, kontroliuoti, nes jie darys įtaką rajono/miesto vystymuisi;
▣ Identifikuoti esmines rajono/miesto problemas, išskirtinumus.
NUMATOMA NAUDA:
▣ Pateikia glaustą, vizualiai patrauklią informaciją apie pagrindinius rajono/miesto socialinius-ekonominius rodiklius;
▣ Leidžia nustatyti tobulintinas rajono/miesto sritis;
▣ Suteikia pasilyginimo galimybes, identifikuoja pranašumus tarp kitų savivaldybių;
▣ Gali būti naudojama kaip pokyčių programos dalis, siekiant grėsmes paversti galimybėmis, o vidinius trūkumus – konkurenciniais privalumais;
▣ Padeda suformuoti rajono/miesto įvaizdį, viziją, tikslus;
▣ Aplinkos analizė yra pagrindas ruošiant kokybiškus savivaldybės strateginio planavimo dokumentus, metines ataskaitas, rengiant rajono/miesto investicijų pritraukimo, ekonominės plėtros planus;
APLINKOS ANALIZĖS TURINYS:
ŽINGSNIS
Remiantis pirminiais ir antriniais duomenų šaltiniais, išanalizuojama rajono/miesto aplinka (demografija, ekonomika ir verslas, švietimas, sportas, kultūra, socialinė apsauga, sveikatos priežiūra, viešasis saugumas, aplinka ir pan.) ir identifikuojama kuo ji išskirtinė:
□ Kuo galima didžiuotis?
□ Kokie esminiai pokyčiai įvyko baziniuose rajoną/miestą apibūdinančiuose rodikliuose per paskutinius metus?
□ Kokiais privalumais pasižymi rajonas/miestas pritraukiant investuotojus?
□ Kas rajoną/miestą išskiria iš kitų Lietuvos savivaldybių?
Rezultatas – atlikta optimizuota aplinkos analizė, kurios apimtis nuo 30 iki 50 lapų
ŽINGSNIS
Pateikiamas vizualiai patrauklus pristatymas pagal tikslines grupes.
Rezultatas – vizualiai patrauklus pristatymas skaidrėse.
Pavyzdines vizualizacijas galite rasti nurodoje:
SPAUSTI ČIA.
ŽINGSNIS
Identifikuoti „SMART“ tikslus judėjimui į priekį. Tikslų formavimo kriterijai:
□ Kaip turėtų atrodyti tolimesnis analizės rezultatas? Kaip jo sieksime? Su kokiomis kliūtimis galime susidurti?
□ Kaip matysime, kad pasiekėme savo tikslą? Kaip įvertinsime progresą, ar jį įmanoma matuoti?
□ Ar tikslas ne per sunkus/lengvas?
□ Kaip pasikeis mūsų rajonas/miestas?
□ Kiek laiko galime skirti tikslui pasiekti?
Rezultatas – identifikuoti 3-7 strateginiai rajono/miesto tikslai ir/ar projektai.
Daugiau informacijos: Vaiva Garlinskė, viešojo sektoriaus valdymo projektų vadovė, partnerė.
Mob. tel.: +370 685 38 554, e-paštas: vaiva@ekt.lt