Pirma gauk užmokestį, paskui sumokėk pats (angl. „get paid before you pay“), – taip moko sena verslo taisyklė, kuria vadovaujasi sumanūs verslininkai.
Tai nereiškia, kad ji ragina verslininką gauti visą apmokėjimą avansu už prekes, paslaugas ar darbus (nors tai būtų idealu), o pačiam mokėti gerokai vėliau, kai jau tiekėjai pradės reikšti pretenzijas. Jokiu būdu. Sulaukus tokios situacijos reikės gerokai pasistengti, norint ištaisyti ir pagerinti pašlijusius santykius su partneriais ir tiekėjais.
Ši taisyklė nurodo tik patį principą, kad verslininkas turėtų sudarinėti pirkimo / įsigijimo ir pardavimo sutartis taip, kad jų atsiskaitymų sąlygos ir terminai nesutaptų. Paprastai kalbant reikia susiderėti su savo tiekėjais dėl ilgesnio apmokėjimo termino, pvz. 45, 60 d. ar net 90 d. Analogiškai reikia susiderėti su savo pirkėjais dėl trumpesnio apmokėjimo termino, pvz. atitinkamai 20, 30 ar 40 d. Tokiu būdu verslininkas užsitikrina teigiamą apyvartinį kapitalą ir turi pakankamai uždirbtų lėšų atsiskaitymui su savo tiekėjais bei darbuotojais.
Žinoma, tokių sąlygų išsiderėjimas turi tam tikrą kainą, nes jeigu greičiau atsiskaitoma su tiekėjais, tuomet jie gali padaryti tam tikrų nuolaidų ir pan. Tokiu atveju belieka pasiskaičiuoti kas labiau apsimoka, ar gauti nuolaidų, tačiau atitinkamai stengtis sukaupti didesnes apyvartinių lėšų atsargas, ar negauti nuolaidų, tačiau nesiskolinti apyvartinių lėšų. Aritmetika paprasta: reikia įvertinti, kuriuo variantu pinigai pigesni.
Ši taisyklė, beje, labai tinka atsiskaitant su savo darbuotojais. Tai yra tegu pirma darbuotojai pardavinėja ir generuoja tam tikras mėnesines pajamas, o paskui darbdavys iš tų pajamų moka atlyginimus.
Vadovaujantis tokia logika, abejotina, ar kiti tokį verslininką laikys nepatikimu ir kenkėju. Greičiau geru derybininku.
Vyr. konsultantas
UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“
Taip pat rekomenduojame skaityti:
– Norint tobulinti kvalifikaciją seminarų ir knygų neužtenka