Gruodžio 05,2013

Kokybės vadybos sistema viešajame sektoriuje – kodėl tai naudinga?

15UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ 2013 m. lapkričio-gruodžio mėn. organizuoja kokybės vadybos sistemos principų, standarto reikalavimų ir rekomendacijų pristatymo seminarus visuomenės sveikatos centrų darbuotojams visoje Lietuvoje. Jau aplankyti centrai Vilniuje, Klaipėdoje, Utenoje, Panevėžyje, Alytuje ir Marijampolėje. O gruodžio 9-13 dienomis mokymai vyks Šiauliuose, Tauragėje ir Telšiuose.
Šių mokymų tikslai:
• Apžvelgti kokybės vadybos sistemos principus, supažindinti su ISO 9001 standarto reikalavimais.
• Aptarti kokybės vadybos sistemos veikimo principų pritaikymą visuomenės sveikatos centre.
• Išanalizuoti visuomenės sveikatos centro darbuotojų vaidmenis ir atsakomybę kokybės vadybos sistemoje.
• Pristatyti visuomenės sveikatos centro kokybės vadybos sistemą programinėje įrangoje (QPR).
• Pristatyti visuomenės sveikatos centro kokybės vadybos sistemą programinėje įrangoje (QPR).

Minėtus mokymus vedančios UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ vyriausioji konsultantė Jūratės Stravinskaitės manymu kokybės vadybos sistemos diegimas valstybiniame sektoriuje duoda visokeriopos naudos:
„- Įdiegta sistema padeda išgryninti įstaigos tikslus ir optimizuoti funkcijų pasiskirstymą. O programinė įranga prisideda prie efektyvesnio organizacijos užduočių paskirstymo ir duomenų valdymo. Kokybės vadybos sistema parodo, kad organizacijoje kokybės siekimas yra planuojamas, jos siekiama valdomomis sąlygomis, analizuojant patirtį ir rezultatus, ieškoma kokybės gerinimo būdų.“- teigė UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ vyr. konsultantė.Jurate_Stravinskaite_200x181
Kokybės vadybos sistema dažniausiai apima 4 pagrindinius elementus – organizacijos vykdomus procesus (veiklą), veiklos rezultatyvumo matavimus, organizacinę struktūrą (darbuotojų pareigas ir įgaliojimus) ir organizacijos veiklą reglamentuojančius dokumentus.
Pagrindiniai kokybės vadybos principai yra šie: orientavimasis į klientą; lyderystė; darbuotojų įtraukimas; procesinis požiūris; sisteminis požiūris į vadybą; nuolatinis gerinimas; faktais pagrįstų sprendimų priėmimas bei abipusiai naudingi ryšiai su tiekėju.
Kokybės vadybos sistemos visuomenės sveikatos centruose diegiamos vykdant projektą „Viešojo administravimo efektyvumo ir kokybės gerinimas įdiegiant ir sertifikuojant kokybės vadybos sistemas visuomenės sveikatos centruose apskrityse“.