2014-05-06 Lina Mrazauskaitė dienraščio “Lietuvos žinios” publikacijoje “Veikiau užmerks akis, nei boikotuos” konstatuoja, kad užsienyje boikotai prieš socialiai neatsakingą verslą yra įprasta praktika. Tuo tarpu Lietuvoje masinių boikotų pavyzdžių beveik nėra. Daug kalbų sukėlė palydovinės televizijos operatorė „Viasat“, kuri ir toliau, nesilaikydama Lietuvos radijo ir televizijos komisijos sprendimo, transliuoja kanalus „NTV Mir Lithuania“ ir „RTR planeta“. Tačiau net ir toks verslo elgesys nesukėlė masinės paslaugų atsisakymo bangos.
“UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ direktorius Gintas Umbrasas pabrėžė, kad lietuviams įprasta labiau rūpintis savo ir savo šeimos interesais nei visuomeniniais reikalais, todėl jie nelinkę vienytis ir, pavyzdžiui, boikotu išreikšti savo poziciją. Pašnekovas neslėpė ir pats dėl politinių sumetimų norintis atsisakyti „Viasat“ paslaugų. Tačiau tai padaryti delsia dėl nepatogumų. „Paslauga suorganizuota taip, kad ją būtų lengva užsisakyti, bet labai sunku atsisakyti“, – sakė Gintas Umbrasas. Tačiau pripažino, kad jo, kaip vartotojo, elgesys, atsisakant kompanijos paslaugų, būtų veiksmingiausias būdas skatinti bendrovės socialinę atsakomybę. Juk ji daug labiau pasimokytų ne auklėjama Lietuvos radijo ir televizijos komisijos, o dėl savo sprendimo netekusi reikšmingos dalies vartotojų.
Tiesa, į prieštaringai vertinamą „Viasat“ sprendimą sureagavo ne tik pavieniai gyventojai, bet ir verslas. Antai buitinės elektronikos prekybos tinklas „Avitela“ balandžio viduryje sustabdė „Viasat“ paslaugų pardavimą.”
Visą straipsnį “Veikiau užmerks akis, nei boikotuos”, kuriami pateikiami Vilniaus universiteto Ekonomikos fakulteto Rinkodaros katedros tyrėjos dr. Justinos Gineikienės, „Iki“ atstovo Andriaus Petraičio bei kitų pašnekovų komentarai skaitykite čia.