2015 m. vasario 27 d. įvyko eksporto skatinimo konferencija „Atveriant vartus į Arabų šalis ir Pietryčių Aziją. Maisto ir medienos pramonės įmonių eksporto galimybės regione“. Konferenciją organizavo UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ kartu su Lietuvos verslo konfederacija ir UAB „Advanced Advice“.
Konferencijos tikslas buvo supažindinti su eksporto galimybėmis į Arabų ir Pietryčių Azijos šalis, galimais įėjimo į rinką barjerais, specifine teisine ir socialine aplinka. Taip pat, pasidalinti praktine patirtimi bei aptarti šių šalių pirkėjų elgesį, kultūrinius skirtumus, lemiančius Europos šalių verslo ir šio regiono partnerių bendravimo subtilybes.
Konferencijoje dalyvavo daugiau kaip 100 Lietuvos maisto produktų ir gėrimų gamybos sektoriaus bei medienos gaminių sektoriaus įmonių atstovų. Dalyviai labai palankiai įvertino temos reikalingumą ir reikšmingumą bei gautą naudą. Taip pat, buvo išsakytas poreikis toliau plėtoti temą, jau aptariant konkrečias šalis bei praktinius pavyzdžius.
Konferencijoje pranešimus skaitę lektoriai pasidalino praktine patirtimi bei aptarė šių šalių pirkėjų elgesį, kultūrinius skirtumus, lemiančius Europos šalių verslo ir šio regiono partnerių bendravimo subtilybes.
Prof. dr. Egdūnas Račius, politologas, islamo tyrinėtojas, VDU Regionistikos katedros vedėjas, skaitė pranešimą tema – „Arabiškas mentalitetas: kaip „susikalbėti“?“Pranešime buvo aptarta arabų šalių kultūrinė terpė, kultūriniai aspektai, arabų požiūris į kitatikius, bendravimo su arabais ypatumai, taip pat buvo pateikti praktiniai patarimai, kaip bendrauti su žmonėmis iš arabų šalių.
Lektorė iš Sirijos Kinda Dalla, UAB „Akvavita“ regiono pardavimų vadovė, savo pranešime įvardijo pagrindinius įėjimo į rinką barjerus. Buvo aptarti teisiniai klausimai, nurodyti reikalingi sertifikatai, reikalavimai pakuotei ir pan.
Savo įžvalgomis apie verslo etiketą pasidalijo konsultantas, KTU dėstytojas (MCM) iš Didžiosios Britanijos Tony Bexon. Jis aptarė partnerystės galimybes Vidurio rytuose, Šiaurės Afrikoje ir Pietryčių Azijoje.
Sigitas Brazinskas, marketingo ir eksporto plėtros konsultantas skaitė pranešimą tema – „Marketingo ir pardavimų strategija: kokį kelią pasirinkti ir kas tai lemia“. Pranešime buvo nagrinėjamos užpirkimų schemos, mažmeniniai tinklai, profesionalių pardavimų organizavimas, importo kanalai ir pan.
Pardavimų ir klientų aptarnavimo konsultantas Audrius Gruodis skaitė pranešimą „Pardavimų meistriškumas ir strategijos naujose rinkose“. Pranešimo metu jis pristatė kaip veikia vartotojas; vartotojo poreikius; kas kuria produkto pridėtinę vertę. Taip pat papasakojo kaip ruoštis darbui pardavėjui konsultantui naujose rinkose.