2013 m. rugsėjo 12 d. “Verslo žinios” Nr. 157 (4020) Rimos Rutkauskaitės straipsnyje “Tampa dauguma” nagrinėja vienišių skaičiaus augimo tendenciją ir jos įtaką ekonomikai.
„Euromonitor International” duomenimis, 2011 m. pasaulyje 300 mln. žmonių gyveno po vieną, o per 15 metų nuo 1996 m. jų skaičius padidėjo 80%. Įtakingi užsienio leidiniai ir tinklaraščiai vienišius laiko naujuoju ekonomikos varikliu.
„Didėjantys vieno asmens namų ūkio poreikiai – jokia naujiena, apie tai parašyta vadovėlių. Bet kai kurių pirmo būtinumo prekių asortimentas Lietuvoje dar neatitinka besikeičiančių tendencijų ir ne visų mėgstamų prekės ženklo produktų galima įsigyti mažesnę pakuotę”, – atkreipia dėmesį Darius Dulskis, UAB “Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“(EKT) partneris.
Darius Dulskis pastebi, kad Lietuvoje veikiančios įmonės vangiai atliepia pasikeitusią demografinę situaciją, nes anksčiau investavo į fasavimo ir pakavimo automatus, butelių dydžius, tetrapakų pilstymo įrangą ir pan., todėl staigiai jas keisti į naujas nėra paprasta, be to, kai kas tokių tendencijų gal net nepastebėjo.
Anot Dariaus Dulskio, “vietos rinkoje dirbantiems gamintojams sunkiau reaguoti į tendencijas ir todėl, kad mažesniais kiekiais pakuojamo produkto savikaina, taigi ir kaina, bus didesnė. O tai suprasdami mažmenininkai gali sunkiai įsileisti į lentynas mažesniais kiekiais supakuotus gaminius. Tačiau eksportuotojai, Dariaus Dulskio nuomone, į pokyčius namų ūkiuose neabejotinai turėtų atsižvelgti ir tai daro.”
„Manau, kad užsienio gamintojai ar paslaugų teikėjai prie vienišų vartotojų įpročių yra geriau prisitaikę, nes ieškant prekių užsienio prekybos centrų lentynose net nešauna į galvą, ko vienišiems pirkėjams dar gali trūkti”, – Darius Dulskis, UAB “Ekonominės konsultacijos ir tyrimai” partneris.
Visą straipsnį skaitykite 2013 m. rugsėjo 12 d. “Verslo žinios” Nr. 157 (4020).
Susiję straipsniai (Verta paskaityti!):