Gegužės 07,2012

Dešros “nugaravimas“ parduotuvėje: kas ateityje prisiims nuostolius?..

2012 m. gegužės mėn. 7 dieną portalo Delfi.lt rašinyje “Tikrina, ar pirkėjai teisingai pasvėrė prekes” svarstoma, kodėl suomiško kapitalo sostinės prekybos centre „Prisma“ prie kasų atsirado kontrolinės svarstyklės.

UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ verslo plėtros vadovo, mažmeninės prekybos eksperto Justo Gavėno teigimu, prekybos centrai paprastai renkasi iš dviejų prekių svėrimo būdų: pirkėjų savitarnos, kai sutaupoma personalo darbo jėgos sąskaita, ir bendro visų prekių susvėrimo, kai pirkėjai net nežinodami gali prisiimti nugaravusio svorio nuostolius.

Kartais prekybos centrams tiesiog yra paprasčiau urmu iš karto teisingai sužymėti prekes. „Labai konkrečiu atveju galiu pasakyti – jeigu prekybos tinklas susvers kokią nors rūkytą dešrą ir pakabins lentynoje ant kabliuko kai ji svers 1,5 kg ir jeigu tos dešros per savaitę nenupirks, ji tiesiog nugaruos ir po kurio laiko ji svers jau 1,3 kg, o vartotojas mokės pagal seną etiketę ir permokės už svorį, kurio nebėra. Svėrimas realiu laiku žymiai efektyviau parodo svorį, – aiškino J. Gavėnas.

Konsultacijų bendrovės EKT specialistas pabrėžė, kad šiuo metu Lietuvoje dažniausiai nuostolį prisiima vartotojai, nors jį galėtų prisiimti ir prekybos centras (dėl to, kad nepakankamai greitai realizavo produkciją), ir gamintojas (dėl to, kad nesugeba užtikrinti tokios produkto pakuotės, kuri išlaikytų drėgmę mėsos produktuose). Vakarų Europos prekybos centruose prekių svėrimas savitarnoje yra pakankamai plačiai paplitęs, o kontrolinės svarstyklės prie kasų – normalus reiškinys.

Visą J. Gavėno komentarą galite paskaityti ČIA.

J. Gavėno video seminarą “11 praktinių patarimų, kaip sutaupyti apsiperkant parduotuvėje” galite pasižiūrėti ČIA.

Daugiau informacijos apie Justą Gavėną rasite ČIA.