Gegužės 08,2012

Įmonių, kurios organizuoja tęstinio mokymo kursus darbuotojams, Lietuvoje yra 3 kartus mažiau negu ES

Patyrę mokymų ekspertai žino – kvalifikacijos kėlimas turėtų būti įrašytas į kiekvieno pažangaus darbuotojo metinį kalendorių ir vystymosi planą. 2012 m. balandžio 16 d. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija parengė ir paskelbė „Žmogiškųjų išteklių tobulinimas įmonėse“ projektų finansavimo sąlygų aprašo projektą. Pagal šį aprašą ateityje privataus sektoriaus įmonės ir asociacijos galės teikti paraiškas darbuotojų mokymams. Šios priemonės tikslas – tobulinti darbuotojų ir vadovų kvalifikaciją ir žinias įmonėse, didinti darbuotojų gebėjimus prisitaikyti prie įmonės reikmių ir darbo rinkos pokyčių.

Darbuotojų švietimo ir personalo mokymo tendencijos ES valstybėse senbuvėse jau daugelį metų išlieka panašios. Europiečiai kvalifikaciją tobulina vidutiniškai kartą per metus. Lietuvoje situacija prastesnė. Pagal Lisabonos strategijos įgyvendinimo programoje nurodytus tyrimus, įmonių, kurios organizuoja tęstinio mokymo kursus darbuotojams, Lietuvoje yra 3 kartus mažiau negu ES. Be to, tyrimai rodo, kad Lietuvoje menkai išplėtotas mokymasis darbo vietose.

Siekiant veiklos efektyvumo, verta susirūpinti žmogiškųjų išteklių tobulinimu ir darbuotojų kvalifikacijos kėlimu. Kiekviena organizacija yra unikalus ir sudėtingas darinys su savo strategija, veiklos sistemomis bei personalu. Optimalus šių sudedamųjų dalių balansas ir efektyvūs sprendimai atitinkamose įmonės valdymo srityse leidžia organizacijai padidinti savo vertę bei pasiekti strateginius tikslus, todėl mokymų pagrindas turi būti susietas su organizacijos lūkesčiais ir kiekvieno darbuotojo veiklos pobūdžiu ir specifika.

UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ (EKT) lektorė Vega Dikčienė įsitikinusi – efektyvūs mokymai turi būti praktiniai. „Teorija turi sudaryti labai mažą dalį, nes daug informacijos galima rasti e-mokymuose, knygose ir panašiai“, – sako EKT vyr. konsultantė. Didžiausias iššūkis įmonių ir viešojo sektoriaus organizacijų veikloje – gebėjimas greitai įsisavinti žinias ir pradėti jas taikyti praktikoje.

Anot V. Dikčienės, norint pasiekti efektyvų rezultatą kvalifikacijos kėlimo platformoje, pirmiausia reikia atsakyti į klausimą: kaip daryti? Tik paskui lektorius turi duoti praktinių uždavinių ir teoriniais teiginiais paaiškinti, kaip tai veikia ir kodėl. „Pavyzdžiui, paskaitoje „Streso valdymas“, pirmiausia reikia atsakyti į klausimą: kaip jį valdyti? Pastebėjau, kad daug mokymo programų paremtos teoriniais teiginiais: ką daryti? Viso to loginė seka tarsi aiški, tačiau po kiek laiko išlenda mokymų spragos – žmonės nemoka to pritaikyti praktikoje, mokymai tarsi praeina gerai, tačiau darbuotojų veiksmai darbo vietoje nesikeičia“, – pastebėjo V. Dikčienė.

Be to, personalo ugdymo programos turėtų būti taikomos darbo vietoje. Tai leistų lengviau įsisavinti žinias ir jų neužmiršti. Mokymosi formos gali būti įvairios – darbo vietoje reikėtų atlikti tam tikras užduotis, „namų darbus“ ar nurodymus. „Įgytas žinias darbo kabinete reikia taikyti nuo pirmos dienos. Optimaliausias mokymų kursas – kartą per savaitę. Po dienos mokymų verta užduoti namų darbus, kurie bus pristatatomi kitų mokymų metu, idealiausia – po savaitės. Praėjus kuriam laikui, išmoktą medžiagą pravartu pakartoti su vadovais ar vidiniais organizacijos mokytojais. Tarkim, jei mokymai truko 16 valandų, tai pakartojimas turėtų trukti bent 2 valandas“, – patarė 20 metų mokymų patirtį turinti EKT lektorė.

Apibendrinant verta pabrėžti, kad 20 metų darbo patirtį rinkoje turinti EKT siekia konkrečių sprendimų ir išmatuojamų rezultatų. Todėl praktiškumas – vienas svarbiausių EKT uždavinių formuojant ir įgyvendinant mokymų programas klientams. EKT komandoje yra įvairių sričių specialistų – praktikų, todėl galime detaliai įvertinti kliento situaciją ir pasiūlyti individualių, įvairias veiklos sritis apimančių sprendimų. Kiekvienos organizacijos mokymų poreikis yra visisškai skirtingas, todėl priklausomai nuo klientų poreikių naudojame skirtingus personalo ugdymo sprendimus: vidinius seminarus (1 – 5 dienos), atvirus mokymus (1 – 2 dienos), tikslinius mokymus (2 – 5 val. mokymus suteikiant žinių ir įgūdžių konkrečioje srityje), ugdymą darbo vietoje (konkrečių darbinių situacijų sprendimą mokantis), strategines sesijas.

Susipažinti su EKT komanda galima ČIA.

EKT mokymų centro veikla trumpai apibūdinta ČIA.

Mūsų klientų atsiliepimai apie mokymus ir vadybos konsultacijas yra ČIA.

EKT video seminarai internete.

Daugiau EKT straipsnių personalo mokymų tema galite rasti ČIA.

Daugiau informacijos Jums gali suteikti:
EKT vyr. konsultantė Vega Dikčienė, GSM: +37069988407, tel.: +37052526225, el. paštas: vega@ekt.lt