Lapkričio 4 d. įvyko naujos UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ (EKT) programos premjera. Pirmą kartą viešai pristatyta programa „Viešųjų ir administracinių paslaugų teikimo optimizavimas taikant LEAN metodiką“. Dalyvių gausa ir didelis įvairių institucijų susidomėjimas parodė, kad Lietuvoje daugėja progresyvių viešojo valdymo institucijų, kurios seka besikeičiančias vadybos tendencijas, siekia tarptautinėje praktikoje pasiteisinusias vadybos sistemas pritaikyti savo veikloje ir drąsiai kalba apie LEAN savo įstaigose.
Lektoriai Alvydas Punis ir Aris Lencevičius mokymuose kėlė klausimus, kaip kūrybiškiau pažvelgti į LEAN sistemos metodų taikymą, efektyvinant veiklos procesus, teikiant viešąsias ir administracines paslaugas gyventojams, bandant įvertinti teikiamų paslaugų savikainą, realų vertės kūrimo laiką. Lektoriai dalinosi patirtimi, kurios Suomijoje semiasi tarptautiniuose „LEAN, 6 SIGMA black belt (juodojo diržo)“ vadybos sistemos mokymuose. Šiuos mokymus veda vienas iš pasaulinių LEAN, 6 SIGMA lyderių – Gregory H. Watson, buvęs JAV kokybės asociacijos prezidentas, dirbęs viceprezidentu kokybei tarptautinėse korporacijose, dabar konsultuojantis tiek verslo, tiek viešojo sektoriaus institucijas.
„Diskutavome apie tai, kad LEAN diegimas komplikuojasi, jei mėginama perkelti LEAN įrankius žemiausiame abstrakcijos lygmenyje. Įrankiai atsako į klausimą „kaip?“, bet neatsako į klausimą „kodėl?“, o tikslą suprasti svarbiau negu mokėti taikyti priemonę. Svarbiausia, jog mokymų metu, panaudojant video pavyzdžius pavyko parodyti, jog LEAN sistema tai nėra „etatų mažinimo“ priemonė, tai efektyvesnis žmogiškųjų, ir ne tik, išteklių panaudojimas per tą patį laiką sukuriant daugiau vertės, sutrumpinant kliento laukimo laiką.“ – po mokymų kalbėjo EKT partneris A. Punis.
Tikimės, jog mokymų dalyviai susipažino ir atrado tinkamus LEAN sprendimus savo atstovaujamos organizacijos veiklos efektyvumui didinti ir savo bei klientų laikui taupyti. Kadangi mokymų metu konstatavome, kad laukimas gali kurti vertę, tik labai retais atvejais, pavyzdžiui vyno, sūrio gamyboje. Viešojo valdymo institucijose kliento laukimas gali maksimaliai išnaudoti organizacijos resursus, bet sukels neigiamas kitas pasekmes: nerimas, nepasitenkinimas, skambinėjimas, stresinių situacijų sukėlimas.
Mokymai sukėlė didelį susidomėjimą – juose dalyvavo daugiau nei 30 atstovų iš labai įvairių viešojo sektoriaus organizacijų, pradedant bibliotekų darbuotojais ir baigiant ministerijų, savivaldybių, universitetų, ES paramą skirstančių agentūrų atstovais. Skirtinga dalyvių patirtis, veiklos sritys leido plačiau pažvelgti, pamodeliuoti galimas LEAN, jo metodų taikymo sritis, apimtis.
Pagrindinė dalyvių žinia po mokymų – labai gerai (vienoje vietoje) susisteminta informacija apie LEAN viešajame sektoriuje, teorija ir praktiniai pavyzdžiai. Tiems, kam šiek tiek pritrūko smulkesnio LEAN metodo detalizavimo ar kitų įžvalgų, dėkojame už pastabas, nes dirbdami kartu su Jumis, mes galime kurti naujus, gerosios praktikos pavyzdžius Lietuvos viešajame sektoriuje.