Balandžio 25,2014

Kaip išbristi iš skolų liūno: G. Umbraso interviu "Žinių radijui"

Gintas Umbrasas (7)2014 m. balandžio 25 d. “Žinių radijo” laidoje “Verslo akademija” kalbėta kaip elgtis verslui, įbridus į skolas. Laidos vedėja Aldona Atkočiūnaitė klausė, ar tikrai vienintelė išeitis – bankrotas. Kas gali padėti prasiskolinusiam verslui?

UAB “Ekonominės konsultacijos ir tyrimai” vadovas Gintas Umbrasas teigia per savo darbo metus matęs daug įmonių bankrotų. Tokiu atveju, UAB “Ekonominės konsultacijos ir tyrimai” vadovo teigimu, svarbiausia susidaryti griežtą gelbėjimosi planą ir atkakliai jo laikytis. Vieniems pavyks, o kiti – grims gilyn. Visų pirma, Gintas Umbrasas pataria apskritai vengti  įkliūti į tokias skolų pinkles, iš kurių išlipti neįmanoma, nesvarbu, ką bedarytum. Paprastas bankrotas tada yra elementariausia ir geriausia išeitis. Lietuvoje kitaip nei daug kur  pasaulyje, tai yra gėdingas ir nenorimas reiškinys. Jeigu renkamės ne bankroto kelią, reikia protingo plano ir griežtai jo laikytis. UAB “Ekonominės konsultacijos ir tyrimai” vadovas pastebėjo, kad kartais tokį planą būtina sudaryti drauge su profesionalais, nes stresas gali riboti galimybę priimti reikalingus sprendimus.

Gintas Umbrasas “Žinių radijui” sakė, kad “keliai iš krizės yra klasikiniai. Pirmiausia, pastebėti, kokios išlaidos yra nebūtinos ir jomis atsikratyti. Antra, susitarti dėl terminų atitolinimo. Tam turite pakankamai staigiai parodyti, kad greitu laiku gausite pajamas, kurios viršys išlaidas ir gebėsite jas nukreipti senoms skoloms likviduoti. Gyvenime, žinoma, tai nėra lengva.”

Kalbant apie verslo rizikas labai nemenką vaidmenį vaidiną ir sekmės faktorius. UAB “Ekonominės konsultacijos ir tyrimai” vadovas komentuodamas šį verslo sėkmės elementą sakė:

-“Lietuvos verslininkai pernelyg nuvertiną sėkmės elementą. Kartais potencialiems verslininkams pakaktų tiesiog perskaityti elementarų mikro ekonomikos vadovėlį. Kai kurie klasikiniai dalykai lemia, kad sukeliama sudėtinga situacija. Nebankrutuojantys verslai, elgiasi racionaliau. Reikia pasakyti, kad dažnu atveju sėkmingas verslas būna tiesiog atsidūręs reikiamu laiku reikiamoje vietoje turėdamas reikiamą idėją.Kiti anksčiau darę tą patį visai nebūtinai būna sėkmingi. Ypač sėkmės faktorius svarbus, kai pradedame kopijuoti. Paprastai būna inovatoriai, tada tie, kurie išvysto idėja, ir, paprastai laimi. O tada būna kopijuotojai, kuriems dažniausiai ir nesiseka. Turime mokėti skaičiuoti ir planuoti, o taip pat turime turėti intuiciją. Negalima visko gyvenime suskaičiuoti. Pavyzdžiui, prieš gerą dešimtmetį bankai reikalaudavo pateikti penkerių metų verslo planą su finansiniais srautais pamėnesiui. Jau pirmasis tokio plano mokėjimas, aišku, būdavo, ne pagal planą. Tačiau jis parodydavo tam tikrą sudarytojo intuiciją. Nereikia aiškinti ateities vien tik racionaliais veiksmais.”

Visą laidos įrašą išgirsti galite čia.

vidine komunikacija