Strategija

Klientai

Strateginiai iššūkiai

Strateginis planavimas tampa vienu iš pagrindinių pokyčių ir plėtros valdymo įrankių šiandienėse organizacijose. Kryptinga plėtra ir nuosekli analizė leidžia kur kas efektyviau ir labiau planuotai valdyti organizaciją. Didžiausios pasaulinės konsultacinės bendrovės identifikuoja, kad strategija bus vienas iš pagrindinių valdymo įrankių, kuris padės organizacijose geriau komunikuoti tikslus, efektyviau susitelkti bendriems tikslams.

  • Faktiniai duomenys – rengiant strategijas mes padedame identifikuoti tobulintinas sritis ir atrasti naujas galimybes naudodamiesi faktiniais duomenimis.
  • Struktūruotas procesas – struktūruotas strategijos rengimo procesas užtikrina sklandų ir efektyvų visos komandos darbą rengiant strategijas.
  • Ambicingi tikslai – vienas iš didžiausių iššūkių organizacijose yra ambicijų stoka. Mes dirbame su organizacijomis siekdami iškelti įgyvendinamus, tačiau ambicingus tikslus.
  • Darbas su žmonėmis – strategiją įgyvendina žmonės, o ne dokumentai ar informacinės sistemos. Dirbdami su klientais mes daugiausiai dėmesio skiriame strategijos įgyvendinimui su dabartiniais organizacijos darbuotojais.

Per daugiau nei 20 metų patirtį Strategijos rengimas ir formavimas yra tapęs mūsų arkliuku ir pateikiame savo klientams gerąją strateginio planavimo praktiką, padedame identifikuoti dabartinius iššūkius ir atrasti naujas galimybes. Padėdami bendrovėms rengti strategijas, mes padedame identifikuoti pagrindines raidos kryptis, tikslus bei padaryti juos įgyvendinamus.

Strateginiams iššūkiams spręsti, mūsų aktualios paslaugos:

  • Verslo plėtros strategijų rengimas
  • Organizacijos valdymo strategijų parengimas
  • Miestų plėtros ir valdymo strategijos
  • Subalansuotų veiklos rodiklių sistema (BSC)
  • Strategijos įgyvendinimo proceso valdymo sistema (XPP)
Rodikliai ir veiklos vertinimas

Klientai

Šiandieniame versle duomenų kiekis padidėjo eksponentiškai: modernios IT sistemos, išmanūs prietaisai ir protingi veiklos procesai. Visi šie duomenys padeda bendrovėms geriau ir efektyviau suprasti savo procesus, geriau įgyvendinti strategiją bei pasiekti iškeltus strateginius tikslus. Mes padedame organizacijoms susigaudyti šiuose duomenyse, atrasti, kas yra svarbu.

Vadovų dėmesio sutelkimas

Rodikliai supaprastina vadovybei atkreipti dėmesį į svarbius verslo aspektus, identifikuoti prioritetus.

Strategijos įgyvendinimui

Strategijos įgyvendinimo nuoseklumas ir rezultatų prognozavimas tampa ženkliai paprastesnis nuosekliai stebint bendrovės procesinius rodiklius

Įžvalgos

Mūsų praktikoje mes naudojame išorinius duomenis, siekiant kompleksiškai įvertinti bendrovės veiklą.

Skirtingų bendrovės padalinių matavimas ir palyginimas atveria milžiniškas tobulinimo galimybes, įžvalgas apie kasdienius procesus ir efektyviai praneša apie šiandien vykstančių procesų rezultatus ir prasmę.

Efektyviai valdyti bendrovės rodiklius mes dažniausiai naudojame:

  • Subalansuotų veiklos rodiklių sistema (BSC)
  • Darbuotojų rezultatyvumo didinimo sistema (PPM)
  • Europos kokybės užtikrinimo modelis (EFQM)
  • Bendrasis vertinimo modelis
  • Kaštų valdymas pagal tikslinį vienetą
Procesinis valdymas

Klientai

Procesinis požiūris – vienas iš pamatinių vadybos principų. Procesas neįmanomas be tikslo – rezultato išorės klientui ar vidaus klientui/kolegai. Procesų efektyvumo, jų kuriamo rezultato išgryninimas yra uždavinys, aktualus tiek šiandienos verslui, tiek vis modernėjančiam viešojo administravimo sektoriui.

Procesų modeliai

Vienas iš „paprastų, bet keistų“ klausimų klientams: „kiek ir kokių turite savo veiklos procesų?“ retai turi aiškų atsakymą. Visų pirma turime sutarti kas yra procesas, kuo jis skiriasi nuo darbo operacijos, procedūros ar veiklos. Sukuriame procesų modelį aiškiai apibrėžiantį procesų apimtis (nuo – iki), procesų ryšius (kas po ko), procesų rezultatus (kas kam ką), procesų šeimininkus (kas), tuo pačiu atsiranda konkretus optimizavimo objektas.

Procesų efektyvumo rodikliai

Tradicinis veiklos matavimo būdas, vadovaujantis finansiniais / buhalteriniais rodikliais, labiau primena vairavimą žiūrint į galinio vaizdo veidrodėlį: kad ir pati tiksliausia finansinė informacija rodo tik tai kas jau buvo. Valdymui to nepakanka. Procesų rodiklių sistema turi apimti kiekvieno iš procesų gyvybingumo rodiklius, nebūtinai ekonominius, bet pamatuojamus, turinčius kiekybinę išraišką. Esama procesų būklė (naudojant vertės kūrimo grandinės, OEE, VACA bei kitus metodus), suteikia galimybę detalizuoti strategijos įgyvendinimo veiksmus atskiriems organizacijos procesams ir lygmenims.

Procesų gerinimo įrankiai

Suvokus pagrindinius organizacijos vystymo uždavinius, aktualia tampa tinkamų metodų/įrankių paieška. LEAN sistema šiuo metu siūlo didžiausią rinkinį skirtingiems uždaviniams skirtų įrankių.  Visi ekspertai sutaria dėl to, jog LEAN nėra tiesiog „įrankių dėžutė“ iš kurios tiks bet kuris. Kiekvienas metodas skirtas labai konkretiems tikslams. Kartu su savo klientais aiškiai įsivardiname svarbius organizacijos vystymo uždavinius, siektinus pamatuojamus tikslus, parenkame ir įdiegiame labiausiai tinkančius metodus ir įrankius.

  • LEAN sistemos
  • Procesų optimizavimas
  • Pirkimų valdymas
Vadybos standartai (ISO)

Klientai

Tarptautiniu mastu pripažintos ir sertifikuotos valdymo sistemos suteikia didesnį pasitikėjimą organizacijos sugebėjimais patenkinti verslo partnerių reikalavimus ir pasiekti savo norimus rezultatus bei mažina problemų atsiradimo riziką.
Stiprėjant ekonomikos globalizacijai, vis didesnį vaidmenį vaidina geras verslo partnerių ir kitų suinteresuotų šalių tarpusavio supratimas bei pasitikėjimas. Lietuvos organizacijos, užmegzdamas verslo ryšius su Europos Sąjungos ir kitų šalių kompanijomis, susiduria su reikalavimu turėti įdiegtas ir sertifikuotas kokybės (ISO 9001), aplinkos apsaugos (ISO 14001), darbuotojų sveikatos ir saugos (OHSAS 18001), socialinės atsakomybės (SA 8001) ir kitas vadybos sistemas.
Žinomų ir tarptautiniu mastu pripažįstamų metodų taikymas įvairiose verslo, taip pat ir vadybos, srityse – viena iš pagrindinių prielaidų didinančių tarpusavio pasitikėjimą verslo santykiuose. Jei organizacija siekia nuolatinio ir pastovaus savo veiklos gerinimo, tinkama pradėti nuo tradicinių, išbandytų laiko metodų, rekomenduojamų tarptautiniuose standartuose bei pasiekti galimas naudas:
• Tiksliau identifikuoti klientai bei suinteresuotos šalys, jų reikalavimai, lūkesčiai
• Aiškesni ryšiai tarp veiklų (procesų), padalinių, organizacijų
• Geresnis savo ir kitų vaidmenų (funkcijų) supratimas organizacijoje
• Geresni veiklos rezultatai, kryptingesnis kokybės, poveikio aplinkai bei darbų saugai planavimas
• Mažesnis atliekų kiekis, efektyvesnis resursų panaudojimas
• Užtikrintas aktualių teisės aktų valdymas
• Greitesnis ir objektyvesnis sprendimų dėl kokybės, aplinkos poveikio, darbų saugos, informacinės saugos priėmimas
• Didesnis darbuotojų ir kitų suinteresuotų šalių pasitenkinimas
• Didesnis konkurencinis pranašumas turint tarptautiniu mastu pripažintą sertifikatą

Įdiegus šias sistemas, organizacija turi aiškų veiklos procesų modelį, procesų rodiklių sistemą, strateginio gerinimo kryptis atskirose srityse (kokybės, aplinkos apsaugos, darbuotojų sveikatos ir saugos, informacinės saugos ir kt.).

Projektų valdymas

Klientai

Kasdieniai projektai tampa sudėtingesni, labiau integruoti, brangesni ir svarbesni kiekvienai bendrovei kasdieniuose veiklos procesuose. Vadovaujantis Projektų valdymo instituto duomenimis (PMI) visi pokyčiai ir strategijos yra įgyvendinamos per Programas ir projektus. Strateginis projektų portfelio valdymas tampa projektų valdymo skyriaus prioritetu.

Struktūra ir sistemos

Organizacijos projektų valdymo brandos modelis (OPM3) skatina organizacijas efektyviai vertinti vykdomus projektus bei struktūruoti procesų valdymą visos organizacijos mastu.

Projektų valdymas

Geroji projekto valdymo praktika tampa būtina organizacijoms, siekiant išlaikyti administracinius procesus efektyvius, strategiją padaryti įgyvendinamą.

Išorinis projekto valdymas

Siekiant geriausių rezultatų, organizacijos gali pasinaudoti išorinių projektų vadovų paslaugomis. Išorinis projektų valdymas užtikrina, kad organizacijos kasdieniai procesai bus mažiau paveikti dėl įgyvendinamo projekto resursų poreikio. Tuo tarpu pats projektas dažniausiai bus tiksliau įgyvendintas.

Organizacijos žinių bazės valdymas

Organizacijoms siekiant tapti efektyvesnėmis, būtina efektyviai valdyti organizacijos projektų valdymo žinias, išmokti gerąsias praktikas ir pamokas iš įvykdytų projektų, skatinti organizacijos tobulėjimą.

Kuo mes galime būti naudingi klientams:

  • Organizacijos projektų valdymo brandos metodikos diegimas (OPM3)
  • Projektų valdymo paslaugos
  • Projektų portfelio analitika ir valdymas
  • Gerosios projektų valdymo praktikos diegimas
  • Įgyvendintų projektų analizė ir įžvalgos
ES finansavimas

Klientai

ES fondų investicinės paramos ir kitų finansavimo šaltinių projektų rengimas

Rengiame privataus verslo ir viešojo sektoriaus jmonėms ir organizacijoms paraiškas, investicijų projektus, galimybių studijas, verslo planus ES fondų investicinei paramai gauti pagal šias ES fondų investicinės paramos ir kitas finansavimo programas:

  • 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programa
  • EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų programa
  • Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa
  • Interreg
  • Horizontas 2020
  • Erasmus+
  • NVO Programos Lietuvoje projektų rengimas ir valdymas

Projekto įgyvendinimo, projekto rezultatų, biudžeto ir laikotarpio stebėsenos ir monitoringo bei projekto užbaigimo etapus apima projekto administravimo paslaugos.

Marketingas, pardavimai ir klientų patirtys

Klientai

Vadovaujantis užsienio konsultacinių bendrovių apžvalgomis, marketingas ir pardavimai turės vis didesnę įtaką kasdienėje įmonių veikloje. Kuo toliau, tuo geriau reikės pažinti savo klientus, strategiškai planuoti visas pardavimų iniciatyvas ir efektyviau valdyti pasiūlymų teikimą savo klientams.

Geresnis vartotojo supratimas

Vis didesnį dėmesį reikės skirti geresniam savo klientų ir vartotojų supratimui. Asmeninių poreikių, produktų naudojimo ir kiti aspektai bus vis labiau reikalingi. Tradiciniai rinkodaros tyrimai turės vis mažesnę įtaką kasdienėje veikloje, tačiau didesni duomenų kiekiai leis pažinti vartotojus iš kitos perspektyvos.

Asmeninis aptarnavimas kiekvienam

Kiekvienam klientui suteikiamas asmeninis aptarnavimas taps naujuoju industrijos standartu. Tai kelia ne tik milžiniškus iššūkius dėl informacijos tėkmės bendrovėse, bet ir žmogiškųjų savybių tobulinimui.

Skaitmenizacija

Skaitmeniniai kanalai tampa vis labiau prieinami, atsiveria naujos galimybės. Elektroninė prekyba ir reklama įgauna naują pagreitį. Šiuo metu tai yra greičiausiai auganti reklamos sritis. Taip pat pasauliniu mastu visų bendrovių dėmesys yra skiriamas elektroninei prekybai vien dėl to, kad galima suteikti standartizuotą paslaugų kokybę ir mažesni prekybos kaštai.

Mes padedame susitvarkyti su šiais iššūkiais

  • Naujų produktų vystymas
  • Rinkos tyrimai ir analizė
  • Vartotojų tyrimai ir analizė
  • Eksporto vystymas
  • Analitinės paslaugos
  • Vietovių marketingas
  • Pardavimų tobulinimas
  • Derybų strategija
  • Klientų aptarnavimo tobulinimas
  • Marketingo planavimas
  • Kainodara
  • Merchandizingas
  • Prekinių ženklų kūrimas
Kibernetinė sauga

Klientai

Kibernetinis saugumas yra svarbus kiekvienai įmonei, nepriklausomai nuo jos dydžio. Remiantis statistika, kasmet 1 iš 5 įmonių tampa kibernetinių nusikaltimų auka. Nukentėti galima ne vien finansiškai – kada programišiai pavagia įmonės duomenis, kuriuos parduoda juodojoje rinkoje, taip pat kada puslapis yra atakuojamas ir tampa nepasiekiamu, o pirkėjai, negalintys prie jo prisijungti, pasirenka konkurentą.

Tai menkina ir įmonės reputaciją, kas taip pat yra labai svarbu sėkmingai dirbančiai įmonei. Kai internetas šiandien yra pasiekiamas visur, kibernetiniai nusikaltėliai dažnai net nesirenka savo taikinių, o paprasčiausiai bando prasibrauti bet kur, kur tik randa spragų. Kadangi tai yra neišvengiama, įmonės tokioms situacijoms privalo ruoštis jau šiandien.

2013 metais UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“, bendradarbiaudama su tarptautiniais ir šalies partneriais, kurie atstovauja teisėsaugos ir teisėtvarkos institucijas, mokslo bendruomenę, verslą ir nevyriausybines organizacijas, tapo viena „Lietuvos kibernetinių nusikaltimų kompetencijų, tyrimų ir švietimo centro“, kuris siekia panaudoti turimas žinias ir mokslo inovacijas visuomenės saugumo iššūkiams spręsti, steigėjų.

Šio centro padedami, siūlome aukšto lygio individualizuotus mokymus kibernetinės saugos tematika tiek privačiam verslui, tiek viešajam sektoriui bei teisėsaugos institucijoms.

Įmonių socialinė atsakomybė

Klientai

Įmonių socialinė atsakomybė (ĮSA) – tai įmonių ideologija, politika bei praktika, atspindinti tokią įmonių elgseną, kai jos į savo veiklą savanoriškai įtraukia socialinius ir aplinkosaugos klausimus bei santykiuose su visais suinteresuotais visuomenės, verslo ir valdžios atstovais vadovaujasi pagarbos žmogui, visuomenei bei gamtai vertybiniais principais.

Organizacijos labiau gilinasi į tai, kas dar be finansinių paskatinimų, motyvuoja darbuotojus? Kaip tapti patraukliu darbdaviu? Kokius konkurencinius pranašumus galiu įgyti? Kokią žalą aplinkai daro mano vykdoma veikla? Kokį indėlį galiu įnešti į aplinką, visuomenę, kurios ištekliais naudojuosi? Ir begalė kitų klausimų, į kuriuos atsakymą padeda rasti diegiamas SA 8000 standartas.

 

Standartas SA8000 – etiškos darbdavystės standartas. Tai reikalavimai įmonei, kuri nori nepriklausomo įvertinimo pagalba pademonstruoti socialiai atsakingą požiūrį į darbo sąlygų sudarymą ir palaikymą.

Lean Six Sigma

Lean Six Sigma (LSS) suderina du gerinimo metodus, kurie leidžia darbus padaryti:
– daug geriau (taikant Six Sigma) – KOKYBĖ;
– daug greičiau (taikant Lean principus) – GREITIS;
kartu tai reiškia – darbus padaryti – žemiausiais kaštais.

Pagrindinis LSS sistemos uždavinys – valdyti organizacijos vertės kūrimo procesų ir gaunamų rezultatų svyravimą (variaciją): trukmės svyravimą (variaciją); sąnaudų svyravimą (variaciją); kokybės svyravimą (variaciją). Netinkama vertės kūrimo procesų trukmė bei sąnaudos yra nenaudingos nei savininkams/organizacijai, nei klientams. Trukmė ir sąnaudos turi mažėti.  Netinkama kompanijos vertės kūrimo procesų kokybė vargina klientus (tiek išorinius, tiek vidinius). Žema, pažadų neatitinkanti produktų ir paslaugų kokybė griauna kompanijos reputaciją. Klaidos brangiai kainuoja, klaidų taisymas didina sąnaudas. Per didelė kokybė (persistengimas) – taip pat yra netikslinga. Ji didina sąnaudas, kurios neatsiperka bei nepagrįstai augina klientų lūkesčius.

Veiklos Gerinimo tikslas – nuolat didinti organizacijos vertės kūrimo procesų efektyvumą ir produktyvumą, taikant šiam tikslui tinkančius metodus.

Sistemos diegimo/mokymosi etapai:

  1. LSS ČEMPIONŲ – KOMPANIJOS VADOVYBĖS, PROCESŲ VADOVŲ – MOKYMAI (plačiau skaitykite https://www.ekt.lt/mokymai/lean-six-sigma/ )
  2. PROCESŲ IR PROBLEMŲ IDENTIFIKAVIMAS;
    Etapo rezultatai: identifikuoti procesai; nustatytos galimų problemų sritys ir pradinės hipotezMATAVIMAS;
  3. ANALIZĖ;
    Etapo rezultatai: įvertintas organizacijos gebėjimas rinkti reikiamus duomenis;  išmatuotas dabartinių veiklos procesų statusas; priimti sprendimai gerinti veiklos efektyvumą.
  4. GERINIMAS;
    Etapo rezultatai: surastos procesų tobulinimo galimybės.
  5. STANDARTIZAVIMAS.
    Etapo rezultatai: patvirtinta praktika nuolat kartojama bei nuolat gerinama; darbuotojai moka tai daryti, jų elgesys pastiprinamas ir apdovanojamas.

Viso proceso rezultatas – padidintas srauto ir resursų panaudojimo efektyvumas t.y.:

  • Sumažinta procesų ciklo trukmė;
  • Sumažinti procesų kaštai/nuostoliai;
  • Sumažinti procesų ir jų rezultatų svyravimai;
  • Pagerinta produktų ir paslaugų kokybė;
  • Pagreitintas naujų produktų/paslaugų kūrimas;
  • Pagreitintas ataskaitų pateikimas;
  • Padidintas veiklos prognozių tikslumas.