2012 m. spalio 16 – 28 d. UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ (EKT) bendradarbiaujant su UAB “Norstat LT” ir UAB “Europos tyrimai” atliko Lietuvos gyventojų tyrimą, kurio tikslas – įvertinti, kur Lietuvos gyventojai atostogavo ar ketina atostogauti 2012 m. Tyrimas vykdytas tiesioginio (angl. Face-to-face) interviu (Omnibusas) metodu, apklausta 1018 15 – 74 m. amžiaus Lietuvos Respublikos gyventojų.
Tyrimo rezultatai atskleidė, kad dažniausiai yra atostogaujama Lietuvoje: 2012 m. Lietuvoje atostogavo ar ketina atostogauti daugiau kaip pusė (54 proc.) respondentų, 14,5 proc. atostogavo ar ketina tai daryti užsienyje. Iš atostogavusių ar ketinančių tai daryti Lietuvoje – daugiau kaip 40 proc. nurodė, kad atostogavo (ketina atostogauti) Lietuvos kurortuose.
Vertinant Lietuvos kurortus geriausiai buvo įvertinti (atitinkamai 8,76 ir 8,56 balo iš 10) Druskininkai ir Neringa. Šie kurortai buvo palankiausiai įvertinti ir analogiško 2011 m. atlikto tyrimo metu. Tokį šių kurortų populiarumą, tikėtina, šalia kitų veiksnių lemia ir žiniasklaidos kuriamas palankus įvaizdis, todėl kitos Lietuvos vietovės siekdamos aktyvinti turizmą turėtų daugiau dėmesio skirti marketingo veiklai ir skleisti geras žinias apie jose teikiamas turizmo paslaugas ir vykstančius renginius. Toliau pagal patrauklumą rikiuojasi Trakai (7,99 balo), Palanga (7,74 balo), Birštonas (7,67 balo).
Daugiau kaip pusė (54,5 proc.) atostogaujančių Lietuvoje atostogas praleido (arba ketina praleisti) namuose arba sode.
Ši tendencija atveria neblogas perspektyvas turizmo paslaugų organizatoriams siūlyti trumpalaikes išvykas / pramogas Lietuvoje ar kaimyninėse šalyse.
Net trečdalis tyrime dalyvavusių Lietuvos gyventojų neatostogavo (ir neketina atostogauti) 2012 m.
Lyginant su 2011 m. atliktu tyrimu, tokių gyventojų ženkliai padaugėjo.
UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ partnerio, sertifikuoto vadybos konsultanto Dariaus Dulskio teigimu „Šis tyrimas nebuvo didelės apimties, kad galima būtų daryti toli siekiančias išvadas apie kurortų ir kurortinių vietovių marketingo veiklos efektyvumą, tačiau apibendrinant šio nedidelio tyrimo rezultatus, galima būtų kurortų ar kurortinių vietovių atstovų, atsakingų už šių vietovių marketingo ir populiarinimo veiklą, klausti:
- Ar tikrai kurortai ir kurortinės vietovės pakankamai išnaudoja vietinio turizmo potencialą?
- Ar pakankamai dėmesio skiriama marketingo ir viešųjų ryšių veiklai?
- Ar kurortų ir kurortinių vietovių marketingo veikla organizuojama pakankamai efektyviai siekiant pritraukti didesnius vietos turistų srautus?
Atsisiųsti tyrimo “Kur atostogavo Lietuvos gyventojai 2012 m.?” trumpas išvadas: EKT_turizmas_2012
Atsisiųsti tyrimo “Kur atostogavo Lietuvos gyventojai 2012 m.?” rezultatus ir išvadas galima paspaudus nuorodą čia: EKT_turizmas_20121128
Kontaktai pasiteiravimui:
Darius Dulskis
EKT partneris, sertifikuotas vadybos konsultantas
GSM:+37069926949
El. paštas darius@ekt.lt
Vidiniai ir atviri EKT mokymai turizmo sektoriaus atstovams: www.ektmokymai.lt