Lapkričio 21,2011

Lietuva – didelių antkainių šalis

2011 m. lapkričio 14 dienos savaitraštyje „Veidas“ ( Nr.46) publikuojamas straipsnis „Lietuva – didelių antkainių šalis“, kuriame UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ direktorius Gintas Umbrasas ir ekspertas Edmundas Piesarskas atskleidžia priežastis, kodėl Lietuvoje tokie dideli antkainiai prekėms.

Straipsnyje teigiama, kad neoficialiais duomenimis, didelei daliai parduodamų ne pirmo būtinumo prekių taikomas nuo 50 iki 300 proc. ( o kai kurioms prekėms ir iki 500 proc. bei didesnis) prekybinis antkainis. Viena iš priežasčių –  maža lietuvių perkamoji galia, todėl be tokių antkainių verslininkams būtų sunku išgyventi. E. Piesarsko teigimu, juos lemia ir pirkėjo įsitikinimas, kad brangesnė prekė yra kokybiška ir vertinga. Jo nuomone, susidarė tam tikras verslo modelis – tyčia laikyti dideles kainas ir pateikti prekes kaip itin aukštos kokybės produktą. Gintas Umbrasas sako, kad daugelyje sričių ( išskyrus konkurencingą mobiliojo ryšio rinką ir kitas) susiklostė verslui, o ne vartotojui palankios konkurencijos sąlygos. Kas tai nulėmė?

Daugiau apie tai skaitykite straipsnyje čia:

Lietuva – dideliu antkainiu salis 1 d..pdf (5316.8 Kb)

Lietuva – dideliu antkainiu salis 2 d..pdf (3255.6 Kb);