Praėjusių metų pabaigoje Nacionaliniame visuomenės sveikatos centre (NVSC) prie LR Sveikatos apsaugos ministerijos baigta diegti tarptautinė kokybės valdymo sistema, sukurta naudojant tarptautiniu mastu pripažintą QPR programinę įrangą, rašoma spaudai išplatintame pranešime.
Ši sistema leis tiksliau atliepti visuomenės poreikius, teikti vienodas paslaugas visoje šalyje, valdyti procesus ir įvertinti rezultatus.
Lietuvos vadybos konsultatų „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ (EKT) įdiegta kokybės valdymo sistema tarptautinės organizacijos, veikiančios visame pasaulyje, pripažinta kaip vienas sėkmingiausių pavyzdžių sveikatos srityje.
„QPR siūlo sprendimus, padedančius įgyvendinti organizacijos strategiją, sekti, analizuoti ir valdyti veiklos rezultatus bei procesus. Ši sistema diegiama daugiau nei 25-erius metus ir veikia daugiau nei 50 šalių. Modernia kokybės valdymo sistema pasaulyje naudojasi daugiau nei 2 tūkst. klientų ir turi daugiau kaip milijoną licencijų“, – sako EKT partneris Darius Dulskis.
Pradėjo nuo valdymo reformos
Nacionalinio visuomenės sveikatos centro klientai yra visi Lietuvos gyventojai – beveik 3 milijonai. Prieš diegiant kokybės valdymo sistemą Lietuvoje veikė 10 nepriklausomų visuomenės sveikatos centrų, kurių pagrindinė funkcija – pagerinti gyventojų sveikatą ir užtikrinti kokybišką galimybę naudotis sveikatos priežiūros paslaugomis.
Atsižvelgiant į struktūrinius pokyčius, NVSC darbuotojai, atsakingi už kokybės vadybos sistemos palaikymą centrinėje įstaigoje ir jos padaliniuose atnaujino turimą kokybės valdymo sistemą pagal ISO 9001:2015 standartą. Be to, 10 unifikuotų kokybės valdyvo sistemų buvo apjungta į vieną.
„ISO sertifikatas reikalauja, kad visi sveikatos priežiūros paslaugų teikėjai įsiklausytų į savo klientų poreikius, analizuotų ir atsakytų į nusiskundimus. Tokia sistema gerina paslaugų kokybę. Sveikatos priežiūros paslaugų centrai anksčiau rūpinosi paslaugų kokybe savarankiškai. Nuo šiol tai bus efektyvesnė kokybės užtikrinimo sistema, nes ji bus tvarkoma centralizuotai ir sistemingai“, – sako NVSC Vilniaus departamento direktorė Rolanda Lingienė.
Aiški atsakomybė ir rezultatų vertinimas
Įdiegus kokybės valdymo sistemą NVSC ne tik gavo ISO sertifikatą, tačiau ir labai aiškiai aprašė kiekvieno darbuotojo funkcijas bei atsakomybes.
„Su QPR kokybės vadybos sistema departamentų vadovai gali stebėti pasiektus rezultatus tiesiog iš savo darbo vietos. Keliais kompiuterio klavišų paspaudimais galime patikrinti ar veikla vykdoma kaip suplanuota. Visi rezultatai pateikiami vizualiai, todėl lengviau matyti pokyčius. Pateikiama informacija yra išsami, visų padalinių procesai yra dokumentuoti, lengvai prieinami“, – teigia Telšių departamento direktorius Saulius Dovydaitis.
QPR Kokybės vadybos sistema ne tik padėjo pasiekti ISO sertifikatą, bet jis taip pat sukūrė šiuolaikišką valdymo sistemą viešajame sveikatos priežiūros sektoriuje Lietuvoje. Su QPR pagalba, sveikatos priežiūros paslaugų teikėjai gali nesudėtingai įvertinti procesų našumą, nustatyti rodiklius, kurie padeda gerinti darbuotojų darbo našumą, standartizuoti procesus visuose NVSC departamentuose, sukurti veiklos analizės ataskaitas, lengvai keistis informacija su visais departamentais.
„Sveikatos apsauga Lietuvoje ėmėsi svarbaus žingsnio kuriant bendras taisykles, kurios leidžia teikti vienodas kokybės paslaugas visoje šalyje. Iki šiol šioje srityje nebuvo vienodų standartų. Dabar Lietuvos piliečiai gali eiti į bet kurį visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų centrą ir gauti tą pačią aukštos kokybės paslaugą“, – sakė EKT direktorius Gintas Umbrasas.