UAB “Ekonominėms konsultacijoms ir tyrimams” komandai vykdant projektą “Kelmės rajono savivaldybės ilgalaikio strateginio plėtros plano parengimas” sudarytos šešios darbo grupės pristato savo darbo rezultatus visuomenei.
Šaltinis: portalas skrastas.lt
Kiekviena savivaldybė stengiasi pabrėžti savo privalumus ir kitiems parodyti savo išskirtinumą. Ir nesvarbu kaip klostosi gyvenimiška situacija, svarbu visiems sutartinai, vieningai ir kryptingai siekti rajono vizijos įgyvendinimo, kad Kelmės rajonas taptų patrauklus ne tik vietos gyventojams, bet ir atvykstantiems ar besikuriantiems Kelmės rajone
Tikimės, kad nauja rajono vizija Kelmės rajonas patrauklus, natūralios gamtos kraštas, kur žemės ūkis, kultūra ir turizmas kuria verslumą aktyvioje ir sveikoje visuomenėje bus tas šūkis, kurį bet kur išgirdę visi supras, kad čia Kelmės kraštas.
UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ bendradarbiaudama su Kelmės rajono savivaldybės administracija įgyvendina projektą „Kelmės rajono savivaldybės ilgalaikio strateginio plėtros plano parengimas“ pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priemonę Nr. VP1-4.2-VRM-02-R-61-016 „Regioninės plėtros tobulinimas, regionų plėtros planai ir savivaldybių (ilgalaikiai/ trumpalaikiai) strateginiai plėtros planai“.
Rengiant Kelmės rajono savivaldybės ilgalaikį strateginį plėtros planą buvo sudarytos šešios darbo grupės: projekto valdymo ir pagrindinė – Koordinacinė darbo grupė, investicijų pritraukimo strategijai rengti – Investicijų darbo grupė, taip pat keturios darbo grupės pagal sektorius – Ekonomikos, Gyvenamosios aplinkos, Socialinė ir sveikatos bei Kultūros ir švietimo. Į darbo grupes buvo kviečiami Kelmės rajono savivaldybės administracijos darbuotojai, tarybos nariai, išorės atstovai, t.y. savivaldybės teritorijoje veikiančių įmonių / įstaigų darbuotojai, rajono plėtrai svarbių valstybinių, verslo ir visuomeninių organizacijų atstovai. Projekto vykdytojų komanda į investicijų pritraukimo studijos ir ilgalaikio strateginio plėtros plano rengimo procesą siekė įtraukti kuo daugiau suinteresuotų šalių ir įvairių sričių ekspertų, nes kiekvieno jų nuomonė labai svarbi formuojant strategines rajono plėtros kryptis, strateginius plėtros prioritetus, viziją ir jai pasiekti skirtas priemones. Per visas projekto darbo grupes sąrašinis dalyvių skaičius siekė beveik 200 dalyvių. Todėl Kelmės rajono savivaldybės ilgalaikio strateginio plėtros plano metmenys ir į juos integruota investicijų pritraukimo strategija buvo rengiami reguliariai susitinkant darbo grupėse – per mažiau nei tris vasaros mėnesius įvyko net 14 darbo grupių susitikimų savivaldybės administracijos patalpose.
Formuluojant galutines Kelmės rajono investicijų skatinimo strategijos kryptis bei jos įgyvendinimo priemones, siūlomos prioritetinės vystymo krypčių alternatyvos buvo aptartos su Kelmės rajono savivaldybės administracijos atstovais, socialiniais ir ekonominiais partneriais. Siekiant išsiaiškinti privataus ir viešojo sektoriaus organizacijų atstovų požiūrį į investicinės aplinkos ypatumus Kelmės rajono savivaldybės teritorijoje, įvertinti investicijų apimtis bei pagrindinius lemiančius veiksnius, šio projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti 2013 m. gegužės–birželio mėn. UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ atliko ekspertinę apklausą su įvairių suinteresuotų šalių atstovais. 2013 m. gegužės–liepos mėn. įvykusių kelių susitikimų tarp UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ ir Kelmės rajono savivaldybės administracijos atstovų metu buvo aptartos investicijų skatinimo priemonės, kurios būtų aktualios pačiam rajonui.
Strateginio planavimo ir projektų valdymo skyriaus vedėjas Vytautas Vileikis akcentavo, kad šią dieną dalis Kelmės rajono savivaldybės plėtros priemonių plano 2008–2012 metams vizijos jau yra įgyvendinta. Jis pasidžiaugė, kad Kelmės rajonas yra žemės ūkio kraštas su moderniais ir stipriais stambiais ūkiais, išplėtotu pagrindinių kelių tinklu ir geležinkeliu, mažu užterštumu – švaria ir saugia aplinka, palankia gyvenimui, unikaliu kraštovaizdžiu ir kultūros paveldo objektų gausa, išsaugotu kultūriniu savitumu, pritrauktomis investicijomis į viešąją infrastruktūrą (bendruomenės namai, daugiabučiai ir t.t.). Pasiekta, kad Kelmės rajono savivaldybėje optimizuotas kultūros įstaigų tinklas, sukurta socialinių paslaugų ir įstaigų infrastruktūra, aukštos kvalifikacijos socialiniai darbuotojai, išplėtota visuomenės sveikatos ir sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių įstaigų veikla, geras visuomeninių organizacijų tinklas paremtas demokratiniu valdymu, modernėjanti ugdymo įstaigų materialinė bazė ir žmogiškųjų išteklių gausa, gausus sportuojančių gyventojų ir sporto renginių skaičius.
Žinant Kelmės rajono savivaldybės stiprybes buvo nustatytos ir tobulintinos sritys, išskirtos pagrindinės problemos t.y. vis dar žemas rajono verslumas ir investicijų pritraukimo stoka; menkas smulkaus ir vidutinio ūkio skatinimas; neišvystyta turizmo infrastruktūra ir paslaugų sektorius; nepanaudojami atsinaujinantys energijos šaltiniai; neišvystytas centralizuoto vandens tiekimas ir nuotekų šalinimas mažose gyvenvietėse; nepatenkinama kelių būklė – daug kelių su žvyro danga. Didėjančios Kelmės rajono grėsmės t.y. kvalifikuotų medicinos specialistų trūkumas, kuris įtakoja sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą, didėjantis socialinės paslaugų ir pašalpų (piniginės paramos) gavėjų skaičiaus, mažas visuomeninių organizacijų ir jaunimo aktyvumas, prasti mokinių mokymosi rezultatai, nepakankamas dėmesys neformaliajam švietimui, nepakankamas gyventojų poreikius atitinkančios kultūros ir sporto infrastruktūros užtikrinimas.
UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ konsultantės Gintarė Ševčenko ir Aina Kurklietytė akcentavo, kad rengiant SSGG analizę bei numatant problemines rajono sritis buvo naudojama tarptautinė Britų tarybos (angl. „British council“) Miesto strategijos kūrimo metodika (angl. „Future City game“), kuri išbandyta tiek Lietuvoje, tiek ir Europos Sąjungos šalyse. Strateginio planavimo žaidimas – tai komandiniu darbu pagrįstas procesas, kuris skatina naujai mąstyti ir strategiškai planuoti, kokia kryptimi organizacija turėtų vystytis. Pagrindiniai strateginio planavimo žaidimo etapai: vizijų generavimas; vizijų patikrinimas; konkrečių strategijų pristatymas, iš kurių pirmas ir paskutinis buvo naudojami rengiant Kelmės rajono savivaldybės ilgalaikį strateginį plėtros planą. Darbo grupių dalyviai diskutuodami nustatė, kiek procentiškai įtakos rajono plėtros kryptims gali turėti ekonomikos, aplinkosaugos, kultūros ir socialinės perspektyvos. Dalyviai generavo pagal savo sektorių idėjas ir rinko vieną pagrindinę, perspektyviausią idėją Kelmės rajonui.
Konstruktyviai spręsdama strategines rajono problemas, Kelmės rajono savivaldybės administracija išsikėlė kiekvienos srities pagrindinius veikimo principus, pagal kuriuos bus sukurtas pagrindas Kelmės rajono savivaldybės vizijai Kelmės rajonas patrauklus, natūralios gamtos kraštas, kur žemės ūkis, kultūra ir turizmas kuria verslumą aktyvioje ir sveikoje visuomenėje įgyvendinti:
išasfaltuoti keliai ir takai, renovuoti daugiabučiai, atsinaujinantys energijos šaltiniai, centralizuotas vandens tiekimas ir
šalinimas – patogi aplinka gyventojams ir verslui;
darbo vietos konkurencinguose ūkiuose, naujai besikuriančiame versle ir turizmo paslaugų sektoriuje panaudojant rajono susisiekimo galimybes, kultūrinį paveldą ir gamtinį savitumą;
kultūros tradicijas puoselėjantys renginiai ir užimtumas gyventojui, kuris, palaikydamas vertybinį ir fizinį aktyvumą bei sveiką gyvenseną, stiprina visuomenės dvasingumą.
Taigi, artėjant naujam Europos Sąjungos planavimo septynmečiui Kelmės rajonas siekia tapti patrauklus ne tik vietos gyventojams, bet ir atvykstantiems ar besikuriantiems Kelmės rajone, nes Kelmės rajonas garsėja ne tik giliomis žemdirbystės tradicijomis kaip žemės ūkio kraštas, bet ir unikaliu kraštovaizdžiu, kultūros paveldo objektų gausa.
Dėkojame rajono gyventojams, mūsų savivaldybės socialiniams ir ekonominiams partneriams už bendradarbiavimą ir dalyvavimą apklausose, darbo grupėse rengiant Kelmės rajono savivaldybės ilgalaikį strateginį plėtros planą. Tikime, kad Jūsų idėjos, mintys, atsispindinčios rajono vizijoje, gerins gyvenimo kokybę rajone ir skatins atvykstančius į rajoną sugrįžti dar ne kartą.