Lapkričio 03,2015

Akinių pardavimai: kova su prietarais ir pastangos kurti vertę

A.Gruodis-EKT-maz

Audrius Gruodis
UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ vyr. konsultantas, pardavimų ir klientų aptarnavimo lektorius

Akinių pardavimo sėkmė didele dalimi priklauso nuo vyraujančio požiūrio į akinius. Jis svyruoja nuo madingo aksesuaro iki medicininės priemonės, kurią dėvėti verčia „liga“. Statistikos duomenimis 65 proc. pasaulio gyventojų reikalinga regėjimo korekcija. Amerikoje akinius ar kontaktinius lęšius nešioja net 59 proc. visų gyventojų. Panašūs skaičiai vyrauja ir kai kuriose vakarų Europos šalyse. Tuo tarpu Lietuvoje tik 29 – 32 proc. žmonių dėvi akinius ar kontaktinius lęšius. Ar tai reiškia, kad lietuvių regėjimas yra geresnis nei pasaulio vidurkis ir jau galime dalintis gero regėjimo patarimais? Deja, atsakymas kur kas paprastesnis – beveik pusę žmonių, kuriems reikalinga regos korekcija akinių nenešioja.

Untitled

Anksčiau minėta statistika aiškiai rodo, kad ketvirtosios ir trečiosios akinių dėvėtojų grupės Lietuvoje yra negausios. Lietuvoje yra labai aukšto lygio optikos specialistų, gydytojų, šios srities mokslininkų pripažintų visame pasaulyje. Šalis turi gerai išvystytus optikų tinklus visoje teritorijoje. O problemų nemažai. Pakanka vien įvertinti tai, kad neretai žmonės sėda už vairo nedėvėdami akinių, nors jie ir būtini. Atsiranda didžiulė rizika ne tik jų bei aplinkinių sveikatai, bet ir gyvybei. Už vairo įprasta tikrinti alkoholio kiekį vairuotojo kraujyje, išmetamųjų dujų leistiną koncentraciją, žibintų sureguliavimą, tačiau daugelio nelaimingų eismo įvykių priežastimi gali būti tiesiog  netinkamai „sureguliuotas“ vairuotojų regėjimas.

Taigi klausimas: kas galėtų būti perspektyvu šioje verslo srityje? Vienareikšmiškai įvairios edukacinės programos, aiškinančios kokybiško regėjimo svarbą, įskaitant ir tikrąją apsaugą nuo kenksmingų saulės spindulių. Untitled1

Tai įrodo labai mažas kiekis žmonių nešiojančių saulės akinius net ir pakankamai saulėtą dieną. Pastebėkite ir suskaičiuokite. Priežastimi tampa jo neigiama patirtis – su blogos kokybės saulės akiniais žmogus blogiau mato, jie yra nepatogūs, neteisingai parinkti, na ir  nelabai jau stilingi. Todėl jų ir nenešioja, rinkdamasis tarp dviejų blogybių.

Dažnas vaizdas gatvėje – puošni dama su gražiais aksesuarais, prabangus ponas įspūdingame automobilyje, tačiau abu dėvintys prastos kokybės saulės arba korekcinius akinius. Akiniai, kaip aksesuaras, turi gilias tradicijas. XVIII-XIX amžiuje akiniai buvo ypatingai brangūs ir buvo nešiojami net kaip statuso simbolis. Net buvo perduodami iš kartos į kartą kaip palikimas. Besąlygiškas aristokratų ir intelektualų simbolis, kaip solidumo ir išminties aksesuaras. Tačiau keičiantis laikui keitėsi ir aplinkybės. Šiandien tai vienas iš jauniausių aksesuarų. Jei vertinsime, kiek žmogus turi batų, kaklaraiščių, rankinių, laikrodžių ir akinių, pastarasis aksesuaras užims neabejotinai paskutinę vietą. Vystymosi ir plėtimosi perspektyvų verslui tikrai yra. Tereikia konsoliduoto visuomenės švietimo ir optikos verslo bendradarbiavimo siekiant bendrų tikslų ir vystantis.