Pastaruoju metu vis labiau įsitvirtinančios pasaulinės sveikos gyvensenos tendencijos davė savo vaisių:
|
|
|
Ekspertų nuomone, šį kartą tendencija yra ilgalaikė ir jos vystymąsi matysime ir kitais metais. Sveikas gyvenimo būdas mieste ir aktyvus laisvalaikis gerokai išplito, tačiau vartotojai tampa vis reiklesni renginių kokybei bei ieško naujų sporto šakų. Pastaruoju metu vis daugiau diskutuojamas miestų įsitraukimas į renginius. Tikėtina, kad kitais metais jau matysime proveržį ir šioje srityje. Kaip miestų valdžioms pavyks kitais metais dirbti ranka rankon su renginių organizatoriais? Kokių naujų bendradarbiavimo formų matysime tarp viešojo ir privataus sektoriaus? Kol kas yra daug neatsakytų klausimų ir teks kankinantį profesinį smalsumą atidėti iki kitų metų.
Miestų valdžios jau pamatė panašių renginių naudą. Lyginant su užsienio masiniais sporto renginiais, vis dar trūksta aiškios vertės išgryninimo pačiai savivaldybei. Tuo tarpu privačių partnerių (ypatingai rėmėjų) dėmesys vis dar išlieka saikingas ir vis dar ieškoma kur kas labiau struktūruotų rėmimo ir partnerysčių idėjų, prie kurių prisidėtų ir savivaldybė.
Beveik pasibaigus aktyvaus sporto sezonui, dalinamės mūsų ir užsienio ekspertų įžvalgomis, idėjomis ir komentarais:
- Kitais metais turėsime kur kas daugiau netradicinių ir teminių sporto renginių.Tradiciniai bėgimai stokoja naujų patirčių dalyviams. Kitais metais matysime kur kas daugiau multi-sporto rungčių ir teminių varžybų.
- Miestų administracijos pastebėjo didelį visuomenės dėmesį pritraukiančius renginius.Visame pasaulyje tendencingai keliamas klausimas: kaip geriau miestams panaudoti renginius savo tikslų pasiekimui? Belieka tikėtis, kad artimiausiu metu atsiras idėjų kaip integruoti masinius sporto renginius gerinant savivaldybės įvaizdį. Tikėtina, kad turėsime dar didesnį dėmesį iš savivaldybių atstovų ir tampresnį darbą su sporto renginių organizatoriais.
- Sportinis turizmas – ar savivaldybės tam jau yra pasiruošusios? Nuo 2012 metų nuolatos akcentuojama ne profesionalių sportininkų bėgimo varžybų nauda turizmo sektoriui. Kitais metais tikimasi dar tarptautiškesnės sportininkų auditorijos: tiek dėl gerėjančios renginių kokybės, tiek dėl noro populiarinti sportinį turizmą. Ar spės savivaldybės, organizatoriai ir verslininkai tinkamai pasiruošti?
- Rėmėjai ieškos naujų būdų išsiskirti renginių metu. Tradicinis renginio mecenavimas nebesukuria progų pritraukti tikslinės auditorijos dėmesio. Sėkmingomis istorijomis gali pasigirti finansinio sektoriaus atstovai, remdami didelio masto sporto renginius Vilniuje, pavasarį ir rudenį. Tuo tarpu sporto rėmimo ir marketingo ekspertai teigia, kad vieni į kitus panašūs renginiai tarp tos pačios industrijos atstovų netgi dar labiau suvienodina konkurentus ir naikina išskirtinumą. Kitais metais turėtume pamatyti kur kas kūrybingesnių rėmimo paketų.
- Rungtynių dalyvio stebėjimas realiu laiku, tiesioginės transliacijos ir kiti privalumai, kuriami iš „protingų prietaisų“ panaudojimo. Informacinės technologijos žengia žingsnį ir čia. Anksčiau buvę itin brangūs sprendimai tampa kur kas labiau įkandami paprastesnėse sporto varžybose, o taip pat paskatina ir varžybų stebėtojų įsitraukimą. Lauksime inovacijų šioje srityje.
- Aktyvesnis miestų dalyvavimas renginio organizavimo procese. Sportinių renginių organizavimas miestų biudžetuose identifikuojamas kaštų kategorijoje, o tiesioginė finansinė nauda atitenka turizmo ir paslaugų sektorių verslininkams. Savivaldybės, dirbdamos su organizatoriais, gali generuoti struktūruotus rėmimo paketus, kurie būtų ir naudingesni savivaldybei, vietos verslininkams ir patiems rėmėjams. O tai padidintų ir renginių patrauklumą rėmėjams ir savivaldybių biudžetus.