Birželio 10,2013

VĮ #45: Inovacijos versle: gaminti tai, ko niekas negamina, su tuo, kam tai nepritaikyta

EKT_Vadybos_izvalgos_45Tęsiame EKT tradicijas supažindinti skaitytojus su neįprastais verslais bei gerosiomis praktikomis. Atsitiktinai į mūsų akiratį pateko visiškai unikalių produktų gamintojo ir platintojo interneto svetainė www.mediniai-atvirukai.lt. Malonaus pokalbio metu UAB “Kordis” direktorius Vygintas Zmejauskas sutiko su mumis pasidalinti medinių atvirukų atsiradimo istorija. EKT Vadybos įžvalgos #45 skirtos inovatyviam verslui: “Inovacijos versle: gaminti tai, ko niekas negamina, su tuo, kam tai nepritaikyta“. Šiame interviu p. Zmejauskas atsako į tokius mūsų klausimus:

  • Kortelių gamyba iš popieriaus nėra naujiena. Kaip atsirado idėja gaminti medines korteles?
  • Ar Lietuvos rinka pakankamai įvertina tokius netradicinius produktus?
  • Kaip šį produktą vertina užsieniečiai?
  • Ar galima buvo pritaikyti jau turėtą patirtį gaminant plastikines korteles?
  • Ar buvo imtasi netradicinių produkto platinimo, žinomumo didinimo būdų?
  • Kaip pavyksta išlaikyti medinės kortelės funkcines savybes, kurios keliamos vizitinei kortelei kaip gaminiui?
  • Kokie buvo 2012 -ieji ir ko tikitės šiais metais?
  • Kuo žadate klientus nustebinti ateityje?

Tradiciškai, norintys EKT Vadybos įžvalgas atsisiųsti .pdf formatu, galite spausti čia: EKT_Vadybos_izvalgos_45

Skaitysiantys naršyklėse ras visą pokalbį žemiau tekste.

Malonaus skaitymo!

Donatas Bertašius, EKT: “Kortelių gamyba iš popieriaus nėra naujiena. Kaip atsirado idėja gaminti medines korteles?”          Vygintas Zmejauskas: “Nauja verslo idėja gimė prieš beveik penkerius metus, su kolega įkūrus įmonę. Turėdami patirties spaudoje, įžvelgėme, kad yra galimybė pasiūlyti rinkai kažką unikalaus ir naujoviško. Mūsų tikslas buvo sukurti ir gaminti kitokius produktus, nei gamina dauguma spaudos įmonių. Taigi 2008 metais įkūrėme įmonę “Kordis”. Tuo metu veiklą pradėjome nuo plastikinių ir naujiena tapusių medinių kortelių gamybos. Ieškojome naujų ir neįprastų idėjų produkcijos asortimento plėtrai. Nusprendėme labiau “prakalbinti” medį. Nepilnus penkerius metus trukę eksperimentai pasiteisino, ir dabar jau gaminame vizitines, atvirukus, užrašų knygeles, paveikslus, kalendorius, skirtukus, kvietimus ir netgi vokus iš medžio mikroplaušo”.
         
Donatas Bertašius, EKT: “Ar Lietuvos rinka pakankamai įvertina tokius netradicinius produktus?”       Vygintas Zmejauskas: “Kai įkūrėme įmonę 2008 rugpjūčio mėnesį, buvome vedini entuziazmo, ambicijų ir kūrybiškų idėjų pristatydami Lietuvos rinkai medines vizitines korteles. Praėjus mėnesiui po įmonės veiklos pradžios pradėjo sklisti kalbos apie ekonominę krizę. Supratome, kad bus labai sunku rasti klientų, nes įmonės ieškojo būdų, kaip išgyventi laikotarpį maksimaliai mažinant savo biudžetus reklamai ir marketingui. Vėliau, atsiradus palankesnėms sąlygoms, galėjome drąsiai save realizuoti naujų produktų kūrime. Šiuo metu, kalbant apie Mediniai-atvirukai.lt, gaminame 9 kategorijų produktus. Vien atvirukų kategorijoje turime daugiau nei 130 skirtingų variantų. Prie šios veiklos reiktų pridėti ir plastikinių kortelių gamybą bei metalinių kortelių spaudą.Jau keletą metų dalyvaujame Lietuvos parodose, kuriose galime išgirsti pirkėjų nuomonę, atsiliepimus apie mūsų gaminius. Labai džiaugiamės klientų teigiamais atsiliepimais. Tikiu, kad toliau remiantis novatoriškumu ir iš medžio mikroplaušo kuriant produktus ateis laikas, kai Lietuvą už jos ribų reprezentuos ne tik gintaras, bet ir mūsų sukurti unikalūs mediniai atvirukai / atvirlaiškiai su įvairiomis žymiomis Lietuvos vietovėmis ir lankytinomis vietomis. Taip garsinsime Lietuvos vardą unikaliu, nematytu būdu”.
         
Donatas Bertašius, EKT: “Kaip šį produktą vertina užsieniečiai?”       Vygintas Zmejauskas: “Mūsų pirmieji žingsniai pristatant medinius atvirukus už Lietuvos ribų žengti 2012 metais, kuomet Mediniai-atvirukai.lt buvo atrinkta viešame konkurse eksponuotis Lietuvos stende Pietų Korėjoje vykusioje EXPO 2012 parodoje. Mūsų produkcija yra inovatyvi ir nauja ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje – tuo įsitikinome šių metų sausį, kuomet dalyvavome tarptautinėje parodoje “Paperworld 2013” Frankfurte, kurioje sulaukėme daugybės teigiamų atsiliepimų tiek dėl inovatyvios medžio produkcijos, tiek ir dėl mūsų atvirukų dizaino, kas visumoje produktams suteikia dvigubą vertę. Eksporto rinkoje startavome naujuoju įmonės puslapiu www.cozywood.com“.
         
Donatas Bertašius, EKT: “Ar galima buvo pritaikyti jau turėtą patirtį gaminant plastikines korteles?”       Vygintas Zmejauskas: “Taip, ta patirtis ir informacija su spauda davė pagrindo ir motyvacijos judėti ir kurti kažką įdomaus ir nematyto rinkoje. Tačiau gaminti tai, ko niekas negamina, nėra taip paprasta: visos spaudos mašinos pritaikytos atvaizdui spausti ant popieriaus ar plastiko artimo popieriaus savybėms, todėl teko gerokai pasistengti, kad su spaudos mašina atliktume darbus, kuriems ji nėra pritaikyta”.
         
Donatas Bertašius, EKT: “Ar buvo imtasi netradicinių produkto platinimo, žinomumo didinimo būdų?”       Vygintas Zmejauskas: “Kurdami medinius atvirukus tuo pačiu norėjome, kad tas medinis, jaukus ir šiltas atvirukas būtų pristatytas pirkėjui išskirtinai ir jaukiai. Paprastai atvirukai yra talpinami į plastikinius, metalinius stendus, o mes norėjome, kad atvirukai ir kiti mūsų produktai išsiskirtų iš prekių gausos. Todėl savo produkcijos išstatymui sukūrėme ekologiškus stendus iš mikrogofro. Jie lengvi, funkcionalūs ir įdomūs. Iš parodų lankytojų dėl jų sulaukiame didelių komplimentų.Praeitais metais, prieš Kalėdas, Kaune suorganizavome jaukų vakarą, kurio metu miestiečiai galėjo rašyti palinkėjimus miestui ant mūsų medinių mini atvirukų ir jais senamiestyje dekoruoti eglutę. Vakaro metu skambėjo gyva muzika. Po šio renginio sulaukėme užklausų, ar panašiu šventiniu vakaru galėtume pradžiuginti ir kitus Lietuvos miestus.Taip pat praeitais metais mėnesiui buvo įkurta medinių atvirukų krautuvėlė Kauno senamiestyje. Tai buvo vienas iš netikėtų sprendimų. Žmonės, eidami pasivaikščioti ir apžiūrėti kalėdiškai papuošto senamiesčio, atrasdavo ir Medinių atvirukų krautuvėlę. Labai džiaugėmės šios krautuvėlės svečiams galėdami skleisti šventinę nuotaiką”.
         
Donatas Bertašius, EKT: “Kaip pavyksta išlaikyti medinės kortelės funkcines savybes, kurios keliamos vizitinei kortelei kaip gaminiui?”       Vygintas Zmejauskas: “Medinės vizitinės ir kita mūsų produkcija yra gaminama iš natūralaus medžio mikroplaušo. Specialiai apdoroti medienos lapai turi visas analogiškas popieriaus savybes. Medines vizitines korteles ir atvirukus, kaip ir kitus mūsų gaminius, galima drąsiai perlenkti, ant jų rašyti visomis rašymo priemonėmis, tačiau, negana to, jie yra jaukūs ir išskirtiniai, pasižymintys tik jiems būdinga medžio tekstūra bei spalva. Vizitinių kortelių gamybai galime pasiūlyti ir skirtingas medžio rūšis: vyšnios, klevo, beržo , šviesaus medžio su unikaliomis korėtomis rievėmis ar pilkojo egzotiško medžio su sidabriniu žvilgesiu. Taip pat galime pasiūlyti ir natūraliai kvapnių vizitinių iš raudonojo kedro, pasižyminčio švelniu kardamoną ir kavą primenančiu kvapu”.
         
Donatas Bertašius, EKT: “Kokie buvo 2012 -ieji ir ko tikitės šiais metais?”       Vygintas Zmejauskas: “Startuojant versle prisistatėme ne tik kaip plastikinių kortelių gamintojai, bet pasiūlėme ir medines vizitines korteles, atvirukus. 2012 – aisiais metais pristatėme ir išskirtines metalines korteles, pagamintas iš tikro metalo. Šias metalines korteles galima naudoti ne tik kaip solidžias vizitines, bet ir kaip lojalumo, nuolaidų korteles su magnetine juostele.2012 metai buvo įtempti darbų gausa, plečiantis verslui didėjo ir darbuotojų skaičius įmonėje. Be to, buvo pradėta ruoštis eksportui, ruošti planai, tikslai ir pan.2013 metų pradžioje buvo atidarytas internetinis puslapis www.cozywood.com, pritaikytas eksporto plėtrai. Iš 2013 metų tikimės Lietuvos rinkoje mažmenininkų skaičiaus augimo, mūsų elektroninės parduotuvės mediniai-atvirukai.lt pardavimų plėtros bei reklamos augimo. Taip pat tikimės mūsų produkcijos eksporto sėkmės. Didėjant gamybos ir prekybos apimtims, žinoma turės augti ir įmonės kolektyvas“.
         
Donatas Bertašius, EKT: “Kuo žadate klientus nustebinti ateityje?“       Vygintas Zmejauskas: “Turime gausų produkcijos asortimentą, kiekvienais metais pristatome naują kalėdinių atvirukų kolekciją, bei dedame dideles pastangas į pardavimų plėtrą. Taip pat dažnai naudojame ir naujus dailininkės Neringa Spalvose pieštus atvirukus įvairioms progoms ir šventėms (vestuvių, gimtadienio ir pan.). Tiems, kas vertina technologijas ar mediniai atvirukai atrodo nepakankamai išskirtiniai, sukūrėme originalų bei analogų neturintį gaminį – medinius išmaniuosius atvirukus. Šie atvirukai yra su dekoratyviu įterptu 2D (arba QR) kodu!Kiekvienas atvirukas tampa unikaliu, nes jame galima patalpinti sukurtą sveikinimą, linkėjimą, nuorodą ir pan. Susikurti smagų, mielą, juokingą šventinį atviruką ir dalintis šiltomis emocijomis!  Šioje išmaniųjų atvirukų pozicijoje ir matome plėtrą bendradarbiaujant su videokūrybinėmis agentūromis, IT, animacijos kūrėjais, drauge įgyvendinant bendrus projektus”.