Produktyvus darbo laiko planavimas ir veiklos prioritetų nustatymas. SD20240430
Socialinį darbą dirbantys specialistai dažnai vienu metu turi teikti paslaugas keliems klientams ar jų šeimų nariams, jie turi mokėti veiksmingai planuoti savo laiką tam, kad:
– Skirtų pakankamai laiko ir dėmesio kiekvienam klientui. Tai ir individualūs susitikimai, šeimos narių konsultavimas ir bendruomenės poreikius atitinkanti veikla.
– Tinkamai reaguotų kritinių situacijų metu. Socialinį darbą dirbantys asmenys turi turėti laiko atsargų nenumatytiems atvejams, pavyzdžiui, skubiems iškvietimams ar krizių intervencijoms.
– Suderintų administracinius įsipareigojimus su tiesioginiu darbu aptarnaujant klientus: administraciniai darbai (pvz., dokumentų pildymas, ataskaitų rengimas) yra būtini, tačiau jie neturi užgožti tiesioginio darbo su klientais.
Mokymų dalyviai supažindinami su pagrindinėmis laiko planavimo metodikomis, veiklų pirmumo ir svarbos nustatymo metodais, veiklų planavimo technikomis bei naudojamais įrankiais ir jų pritaikymu kasdienėje veikloje siekiant rezultatų darbe.
Mokymų dalyviams suteikiamos teorinės žinios apie tai, kaip dirbti efektyviai, kurti naudą ir pridėtinę vertę organizacijai ar savo komandai, pristatomi laiko planavimo kriterijai ir stiprinami praktiniai laiko planavimo bei (kasdieninių ir ilgalaikių) prioritetų išsikėlimo įgūdžiai. Mokėjimas efektyviai planuoti laiką didina darbuotojų pasitenkinimą savoi darbu, stiprina jų motyvaciją, o kartu užtikrina sėkmingus organizacijos veiklos rezultatus.
Programos uždaviniai:
1. Ugdyti socialinį darbą dirbančių asmenų įgūdžius tinkamai nusistatyti veiklos prioritetus, panaudojant tikslų nustatymo metodikas, apsibrėžti ilgalaikius ir kiekvienos dienos tikslus.
2. Supažindinti su naujausiais ir labiausiai socialinių paslaugų srityje pritaikomais laiko planavimo įrankiais.
3. Suteikti teorinių žinių ir praktinių įgūdžių, kaip organizuoti ir įgyvendinti komandines užduotis, nusistatyti taisykles, organizuoti susitikimus su klientais ir komandos nariais, produktyviai bei rezultatyviai naudojant turimus laiko resursus.
Mokymų lektorė – Aušra Gaivenienė
- 10+ metų suaugusiųjų mokymų vedimo patirtis;
- Sertifikuota projektų vadovė IPMA C® ;
- Tiimiakatemia® koučerė;
- Suomijos verslumo ugdymo metodo “Team Academy” steigėja Lietuvoje, dėstytoja.
Mokymų temos:
1 Tema: Svarbiausių socialinį darbą dirbančių specialistų laiko planavimo iššūkių analizė, aptarimas, prioritetų nusistatymas taikant efektyviausius prioritetų nustatymo metodus.
Turinio aprašymas. Informacijos ir užduočių bei įsipareigojimų gausos sąlygojamoje veikloje sudėtinga nusistatyti, kurie darbai ir užduotys svarbiausi. Todėl naudinga žinoti metodus ir metodikas, kaip prioretizuoti darbus. Aptariamos tokios metodikos kaip Eizenhauerio matrica, ABC metodas bei kiti, praktikoje lengvai pritaikomi metodai. Planuojant veiklas svarbu mokėti nusistatyti ilgalaikius ir trumpalaikius tikslus. Mokymų dalyviai mokomi tikslų nusistatymo metodikų. Praktinės užduotys. Atliekamas darbų prioretizavimas pagal pristatytas metodikas susiejant jas su konkrečiais mokymuose dalyvaujančių asmenų veikla ir užduotimis. Dalyviai mokosi, kaip nusistatyti ilgalaikius ir kiekvienos dienos tikslus naudojant SMART metodiką. Atliekamos komandinės užduotys mokantis naudotis veiklų planavimo įrankiais (tokiais kaip WBS, Ganto diagrama)
2 Tema: Kaip išvengti atidėliojimo, kokias metodikas naudoti, kad ir nemaloniausi darbai, kurių socialinių paslaugų srities darbuotojų kasdienybėje yra ne vienas, būtų atlikti laiku.
Turinio aprašymas. Psichologiniai ir vadybiniai darbų atidėliojimo aspektai. Pagrindinės metodikos padedančios nevilkinti darbų. Kokios dažniausiai pasitaikančios laiko planavimo klaidos praktikoje? Kokie yra pagrindiniai laiko vagys socialiniame darbe ir kaip juos atpažinti bei ką daryti atpažinus? Praktiniai patarimai, kaip nešvaistyti laiko, kaip užtikrinti darbo produktyvumą ir kaip išlikti darbingam visą dieną. Praktinės užduotys. Dažniausiai socialinių darbuotojų darbe pasitaikantys „laiko vagys”, jų identifikavimas, analizė ir planas, kaip jų išvengti. Testas – „Ar teisingai elgiuosi su savo laiku?“
3 tema: Laiko svarba ir valdymas atliekant komandines užduotis: kaip produktyviai panaudoti susirinkimų laiką, kaip susikurti darbo efektyvumą gerinančias taisykles.
Turinio aprašymas. Analizė ir diskusija kodėl dažnai susirinkimai būna neefektyvūs. Pristatomi konkrečių organizacijų efektyvių susirinkimų vedimo pavyzdžiai. Pristatomas efektyvaus susirinkimo, posėdžio vedimo planas. Kam reikalingos taisyklės? Kas ir kada jas reikia kurti? Kodėl dažnai nesilaikoma taisyklių. Taisyklių kūrimo pagrindiniai kriterijai. Pavyzdžiai kur ir kokių taisyklių reikia socialinių darbuotojų darbe. Praktinės užduotys. Susirinkimo darbotvarkės sudarymas pagal pristatytą informaciją. Kuriamos pagrindinės komandos taisyklės pagal pristatytas metodikas.
4 tema: Kaip išmokti „persikrauti“ ir produktyviai panaudoti laiką dirbant nuolatinės įtampos, didelių darbo krūvių ir neapibrėžtumo sąlygomis, kurias lemia klientų specifika.
Turinio aprašymas. Dažnai pasitaiko situacijų, kada sunku turint daug užduočių ir įsipareigojimų klientams susikoncentruoti ir produktyviai bei nuosekliais įgyvendinti būtinas užduotis. Tokiai situacijai užsitęsus ilgesnį laiką, dažnai kyla įtampa ir silpsta motyvacija veikti. Todėl labai svarbu žinoti, kaip atpažinti pirmus signalus ir kokias priemones bei metodus taikyti, kad nepatekti į tokias situacijas, kai laiko nebelieka niekam. Ilgalaikėje perspektyvoje įgytus įgūdžius išlaikyti padeda nuolatinė praktika, leidžianti įtvirtinti ir tobulinti turimas žinias bei gebėjimus. Todėl svarbu susidaryti kalendorinį planą, kaip nuosekliai ir planingai veikti tiek darbe, tiek ir po darbo. Mokymuose pristatomi skirtingi įrankiai, kurie padeda socialinį darbą dirbantiems asmenims planuoti savo veiklas. Praktinės užduotys. Konkrečių praktinių metodikų praktikavimas. Veiklų planavimo įrankio taikymas.