2025 m. gegužės 14 d. nuotoliniai mokymai „Raštvedybos, oficialių raštų ir taisyklingos administracinės kalbos vartojimas”. 6 akad. val.
RAŠTAS – siunčiamasis dokumentas, kuriuo ne tik pateikiame kokybišką, aiškią, argumentuotą informaciją, bet kartu kuriame mūsų įstaigos, įmonės įvaizdį tarp partnerių, klientų ir kt.
Tai specifinis dokumentas, kurio turinys turi būti konkretus, logiškas, glaustas, teisiškai teisingas, bet kartu ir aiškus, suprantamas gavėjui, etiškas ir nepriekaištingas kalbos požiūriu. O gal patogiau susirašinėti el. laiškais – „super“, „ok“, „linkėjimai“…..?
Mokymų programa:
DOKUMENTŲ RENGIMO BENDRIEJI REIKALAVIMAI:
• Dokumento elementai ir jų išdėstymas.
• Metaduomenys dokumente (adresavimo ypatumai, įstaigos duomenys, kitų metaduomenų rašymas ir klaidos).
• Autentiškumo ir vientisumo patvirtinimo būdai. Ar būtinas parašas dokumente?
• Popierinių dokumentų rengimo ypatumai. Kada nesiųsti originalo?
• Elektroninių dokumentų rengimo ypatumai. Ar būtinas kvalifikuotas parašas ir oficiali specifikacija (Adoc)?
• Įrašų rengimo ypatumai. Informacinių sistemų amžius – sudarykime galimybes klientams ir partneriams rengti įrašus.
• Procesų optimizavimo poreikis – greitas, pigus, patogus dokumentų rengimas.
SIUNČIAMŲJŲ DOKUMENTŲ RENGIMAS ĮSTAIGOJE:
• Rašto struktūra, dalys, galimi variantai, šablonai.
• Rašto teksto bendrieji reikalavimai, administracinės kalbos vartojimas, dažniausios klaidos.
• Atskirų raštų rengimo specifika: atsakymas į skundą, pretenziją, iniciatyvinis informacinis raštas ir kt.
• Standartizuotos raštų formuluotės, etiketo reikalavimai.
• Elektroniniai laiškai – kada tik jų pakanka? Formuluotės, klaidos.
• Konkrečių dokumentų analizė, pavyzdžiai, šablonų projektavimas.
Mokymus veda: lektorė – darbo teisės ir oficialiosios raštvedybos ekspertė – Rasa GRIGONIENĖ